Σελίδα 5 από 14

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 22, 2007 1:08 pm
από lovethink
Melpomeni έγραψε:Ει ο Χριστος μεθ`ημων,ουδεις καθ` ημων .
.
Οπότε είμαστε ενάντια στο Χριστό όλοι οι Ορθοδόξοι της ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΠΙΣΗΜΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ και των εκατομμυρίων πιστών που δεν ανήκουμε σε οργανώσεις ?
Μάλιστα οκ ..... πάσο
Πάσο δε μπορώ να πω κάτι άλλο εκτός από αυτό
ΠΑΣΟ

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 22, 2007 1:39 pm
από Melpomeni
lovethink έγραψε:
Melpomeni έγραψε:Ει ο Χριστος μεθ`ημων,ουδεις καθ` ημων .
.
Οπότε είμαστε ενάντια στο Χριστό όλοι οι Ορθοδόξοι της ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΠΙΣΗΜΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ και των εκατομμυρίων πιστών που δεν ανήκουμε σε οργανώσεις ?
Μάλιστα οκ ..... πάσο
Πάσο δε μπορώ να πω κάτι άλλο εκτός από αυτό
ΠΑΣΟ

Αν αυτη η εξηγηση ταιρειαζει με την τοποθετηση σου,ενταξει, παω κι εγω πασο !

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 22, 2007 4:38 pm
από fotios
aposal έγραψε:
lovethink έγραψε:
Merkourios έγραψε:




"Στόμα πού κλείνει καί σιωπά εμπρός στήν αδικία, είναι ανάξιο ν΄ ανοίγει εμπρός στήν Θεία Κοινωνία"

πρώην Φλωρίνης, Επίσκοπος ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ

( " Χριστιανική Σπίθα" --Μάρτιος 2007 )
Ax Λυπάμαι ...
Εμένα ο ΧΡΙΣΤΟΣ που μου μάθανε μπροστά στην αδικία και τη συκοφαντία σώπασε και όλη του η επανάσταση ήταν "ΘΕΕ ΜΟΥ ΣΥΓΧΩΡΕΣΕ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ"
Δεν ήξερα ότι αν με αδικήσουν αν δεν αντιδράσω δεν κάνει να κοινωνήσω
Βρε τι μαθαίνει κανείς ......
Μα γιατί υπάρχει τόση ταραχή και τόση σύγχυση για όλα τα θέματα;
Νομίζω ότι ο lovethink γράφει κάτι απόλυτα σωστό και κανένας δεν θα έπρεπε να διατυπώνει ενστάσεις! Αν η όλη κίνηση ΔΕΝ έχει την υποστήριξη της επίσημης εκκλησίας δεν θα συμμετάσχουμε! Αυτό ακριβώς που πρέσβευε και ο μακαριστός Γέροντας Πορφύριος. Αντιγράφω από το βιβλίο του Κλείτου Ιωαννίδη : "Το πνεύμα του γέροντα Πορφύριου ήταν η άκρα υποταγή στην επίσημη Εκκλησία, χωρίς την έγκριση της οποίας, τίποτε δεν έκανε. Γνώριζε εκ πείρας, εν Πνεύματι Αγίω, ότι οι επίσκοποι, ως διάδοχοι των αποστόλων είναι φορείς της Θείας Χάριτος, ανεξάρτητα από την προσωπική τους αρετή".
Ευλογείτε αδέρφια!
Νομίζω ότι δεν καταλαβαίνουμε και πολύ το Ευαγγέλιο, το ερμηνεύουμε
όπως μας λέει ο λογισμός, χωρίς διάκριση και πατερικό φρόνημα.
Ο Χριστός μας ζητάει να μη μιλάμε, να σιωπούμε όταν θιγόμαστε
προσωπικά, όταν μας βρίζουν...
Ομως όταν βρίζεται η πίστη, ο Χριστός, η Εκκλησία(που είμαστε όλοι κληρικοί και λαϊκοί) τότε έδωσε εντολή ομολογίας " Οστις με ομολογήσει έμπροσθεν των ανθρώπων..."
Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι τα λόγια που άκουσα από τον Γέροντα Ε. Αυγουστίνο, ότι υπάρχει μίσος πολύ από την μεριά των ενωτικών προς τους ανθενωτικούς είναι αλήθεια. Ελπίζω και εύχομαι να κάνω λάθος.
Ακόμη δεν κατάλαβα, υπάρχει γραμμή της διοικούσας Εκκλησίας να μην πάει κόσμος στη διαμαρτυρία? Δεν το έχω ακούσει από κανένα Ιερέα.
Ο Θεός να δώσει φώτιση και ειρήνη μεταξύ μας.
Με συγχωρείτε και ευλογείτε.

ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 4:17 am
από Harrys1934
fotios έγραψε:
aposal έγραψε:
lovethink έγραψε: Ax Λυπάμαι ...
Εμένα ο ΧΡΙΣΤΟΣ που μου μάθανε μπροστά στην αδικία και τη συκοφαντία σώπασε και όλη του η επανάσταση ήταν "ΘΕΕ ΜΟΥ ΣΥΓΧΩΡΕΣΕ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ"
Δεν ήξερα ότι αν με αδικήσουν αν δεν αντιδράσω δεν κάνει να κοινωνήσω
Βρε τι μαθαίνει κανείς ......
Μα γιατί υπάρχει τόση ταραχή και τόση σύγχυση για όλα τα θέματα;
Νομίζω ότι ο lovethink γράφει κάτι απόλυτα σωστό και κανένας δεν θα έπρεπε να διατυπώνει ενστάσεις! Αν η όλη κίνηση ΔΕΝ έχει την υποστήριξη της επίσημης εκκλησίας δεν θα συμμετάσχουμε! Αυτό ακριβώς που πρέσβευε και ο μακαριστός Γέροντας Πορφύριος. Αντιγράφω από το βιβλίο του Κλείτου Ιωαννίδη : "Το πνεύμα του γέροντα Πορφύριου ήταν η άκρα υποταγή στην επίσημη Εκκλησία, χωρίς την έγκριση της οποίας, τίποτε δεν έκανε. Γνώριζε εκ πείρας, εν Πνεύματι Αγίω, ότι οι επίσκοποι, ως διάδοχοι των αποστόλων είναι φορείς της Θείας Χάριτος, ανεξάρτητα από την προσωπική τους αρετή".
Ευλογείτε αδέρφια!
Νομίζω ότι δεν καταλαβαίνουμε και πολύ το Ευαγγέλιο, το ερμηνεύουμε
όπως μας λέει ο λογισμός, χωρίς διάκριση και πατερικό φρόνημα.
Ο Χριστός μας ζητάει να μη μιλάμε, να σιωπούμε όταν θιγόμαστε
προσωπικά, όταν μας βρίζουν...
Ομως όταν βρίζεται η πίστη, ο Χριστός, η Εκκλησία(που είμαστε όλοι κληρικοί και λαϊκοί) τότε έδωσε εντολή ομολογίας " Οστις με ομολογήσει έμπροσθεν των ανθρώπων..."
Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι τα λόγια που άκουσα από τον Γέροντα Ε. Αυγουστίνο, ότι υπάρχει μίσος πολύ από την μεριά των ενωτικών προς τους ανθενωτικούς είναι αλήθεια. Ελπίζω και εύχομαι να κάνω λάθος.
Ακόμη δεν κατάλαβα, υπάρχει γραμμή της διοικούσας Εκκλησίας να μην πάει κόσμος στη διαμαρτυρία? Δεν το έχω ακούσει από κανένα Ιερέα.
Ο Θεός να δώσει φώτιση και ειρήνη μεταξύ μας.
Με συγχωρείτε και ευλογείτε.


Πάω να παίξω κι' εγώ χαρτιά πολύ εύκολο θα λέω όλο πάσο, και όταν τα βρώ σκούρα θα βάζω και ένα κάπα (Κ) στο τέλος και θα λεει Πασόκ-σύμα κατατεθεν .Άσπρο χάνετε μαυρο κερδίζω Να δούμε ποιος θα κερδίσει στο τέλος. ¨Οχι παιζουμε.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 5:12 am
από kotsos
"Εάν ο Επίσκοπος ή ο Πρεσβύτερος, οι όντες οφθαλμοί της εκκλησίας, κακώς αναστρέφωνται και σκανδαλίζωσι τον λαόν, χρή αυτούς εκβάλλεσθαι. Συμφέρον γαρ ανευ αυτών συναθρίζεσθαι εις ευκτήριον οίκον ή μετ' αυτών εμβληθήναι ως μετά Άννα και Καϊάφα εις την γέενα του πυρός" Μέγας Αθανάσιος (ΒΕΠΕΣ 33, 199).
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς έγραψε πως η Σιωπή είναι μορφή αθεϊας. Την επόμενη φορά θα σας παραθέσω τα ειρημένα του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητή, του Μεγάλου Βασιλείου, του Αγίου Αντωνίου, του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου και άλλων τόσων Αγίων που κοσμοόυν το Ορθόδοξο Συναξάρι. Σύμφωνα μέ όσα μίλησαν οι προηγούμενοι οι παραπάνω Άγιοι ήρθαν σε αντίθεση με την Επίσημη γραμμά της Επίσημης τότε Εκκλησίας και εκβλήθηκαν έξω. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος καθαρέθηκε όπως και ο Άγιος Αθανάσιος ο Πάριος. Βέβαια δεν ξέρω αν αυτά ενδιαφέρουν μερικούς μιάς και επιθυμούν μια Πίστη προσαρμοσμένη στα κελεύσματα της σύγχρονης φασίζουσας ηγεμονικής Διεθνής Νέας Τάξης.

Ακούστηκε και το εξής εξωφρενικό το οποίο κανείς δεν παρατήρησε: ότι αποτελεί εθνικιστική πορεία. Μπράβο ιδιοποιούμαστε λεξιλόγιο των αθέων και των γνωστικιστών με σκοπό να μειώσουμε την αξία της Ορθοδόξου Πίστεως. Άραγε όποιος εκστόμισε αυτό γνωρίζει σε τι πράγματι πιστεύει. Τι σύγχυση του έχει προκαλέσει η Πίστη του. Τι είναι ακραίο και τι εθνικιστικό το ερμηνεύουν οι Πατέρες !!!! Όχι τα φερέφωνα των κ. Αλάβάνου και Μπίστη. Η εναλλακτική Αριστερά μπορεί να πιστεύει σε ότι θέλει. Εμέις τους σεβόμαστε και τους αγαπάμε. Ας μας αφήσει όμως να πιστέψουμε και εμείς και ελεύθερα να εξωτερικεύσουμε τις πεποιθήσεις μας.Η σιωπή είναι χρυσός σίγουρα αυτό κήρυξαν οι Άγιοι....όταν όμως κάποιοι θίγουν την Ορθόδοξη Πίστη τότε πρέπει να ομολογούμε. Αυτό έδειξαν με την Ομολογία τους και το Μαρτύριο τους οι Άγιοι. Μην μπερδεύετε θεμελιώδεις βασικές αρχές. Αν ανατρέπετε αυτη η βασική αρχή θα πρέπει να έχετε το σθένος να παραγράψετε το πλήθος των ομολογητών και των Μαρτύρων που έδωσαν το αίμα τους για την Πίστη μας.
Όποιος θέλει ας πάει στην πορεία αλλα προς Θεού μην διαστρεβλώνετε την Αλήθεια κηρρύτοντας αβάσιμες θεωρίες πέρα από την Ορθόδοξη Δογματική. Το Δόγμα είναι η καταγραφή της εμπειρίας των Πατέρων. Αν το καταργήσουμε και αυτό, που όπως αντιλαμβάνομαι πολλοί το θέλουν, τότε θα αποκτήσουμε μία Φιλοσοφική Κίνηση κομμένη και ραμμένη στα εγωιστικα ορμέφυτά μας.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 5:56 am
από anny
Καλημέρα σε όλους! Η τοποθέτησή σου kotsos,απεικονίζει λεκτικά την Ορθόδοξη αλήθεια όσο και αν αυτή αντίκειται στην λογική κάποιων.Κάποιοι φίλοι μπερδεύτηκαν και αναρωτήθηκαν αν η συγκέντρωση διαμαρτυρίας έχει την έγκριση της επίσημης εκκλησίας. Μα ....αγαπητοί μου η κεφαλή της εκκλησίας της Ελλάδος είναι υπόλογη στο ποίμνιο, για τις Οικουμενιστικές της προσεγγίσεις, και προς τον δρόμο που ακολουθούν είναι η διαμαρτυρία!!!!Σκοπό έχει η συγκέντρωση να ακουστεί από τα επίσημα "ώτα" της εκκλησίας η φωνή του λαού που ανησυχεί και θλίβεται για τα διαδραματιζόμενα Οικουμενιστικά ανοίγματα.Εκλιπαρεί ο λαός με σεβασμό προς τους ποιμένες του,να ακούσουν την φωνή του που μέχρι τώρα αγνόησαν.Οι ποιμένες του Θεού και ο πιστός λαός είναι η "Εκκλησία του Χριστού",η γλυκύτατη νύμφη του.Οταν το ένα από τα δύο συστατικά του σώματος της εκκλησίας παρεκκλίνει το έτερο συστατικό πρέπει να του υπενθυμίζει τον υψηλό πνευματικό του στόχο.Αν δεν συμμορφωθεί ...η ανυπακοή σώζει όπως λέει και ο π. Γεώργιος ο Μεταλληνός.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 6:19 am
από stratos
anny έγραψε: ...η ανυπακοή σώζει όπως λέει και ο π. Γεώργιος ο Μεταλληνός.
Μια χαρα . . . :lol:
Να ηξερες ποσους λυνεις τα χερια ετσι πως το λες

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 6:53 am
από aposal
anny έγραψε:Καλημέρα σε όλους! Η τοποθέτησή σου kotsos,απεικονίζει λεκτικά την Ορθόδοξη αλήθεια όσο και αν αυτή αντίκειται στην λογική κάποιων.Κάποιοι φίλοι μπερδεύτηκαν και αναρωτήθηκαν αν η συγκέντρωση διαμαρτυρίας έχει την έγκριση της επίσημης εκκλησίας. Μα ....αγαπητοί μου η κεφαλή της εκκλησίας της Ελλάδος είναι υπόλογη στο ποίμνιο, για τις Οικουμενιστικές της προσεγγίσεις, και προς τον δρόμο που ακολουθούν είναι η διαμαρτυρία!!!!Σκοπό έχει η συγκέντρωση να ακουστεί από τα επίσημα "ώτα" της εκκλησίας η φωνή του λαού που ανησυχεί και θλίβεται για τα διαδραματιζόμενα Οικουμενιστικά ανοίγματα.Εκλιπαρεί ο λαός με σεβασμό προς τους ποιμένες του,να ακούσουν την φωνή του που μέχρι τώρα αγνόησαν.Οι ποιμένες του Θεού και ο πιστός λαός είναι η "Εκκλησία του Χριστού",η γλυκύτατη νύμφη του.Οταν το ένα από τα δύο συστατικά του σώματος της εκκλησίας παρεκκλίνει το έτερο συστατικό πρέπει να του υπενθυμίζει τον υψηλό πνευματικό του στόχο.Αν δεν συμμορφωθεί ...η ανυπακοή σώζει όπως λέει και ο π. Γεώργιος ο Μεταλληνός.
Να με συγχωρείτε αδελφοί μου! Ο καθένας ας κάνει ό,τι νομίζει, αλίμονο αν εμείς είχαμε το δικαίωμα να δίνουμε κατευθύνσεις, ή αν είχαμε το προνόμιο να λέμε μόνο τα σωστά! Μόνο ο πνευματικός του καθενός έχει την αρμοδιότητα να κρίνει και να συμβουλεύει!
Πάντως για όλα αυτά τα ζητήματα που μπαίνουν με αυστηρή και κριτική διάθεση προς την Ιεραρχία της Εκκλησίας μας (από την οποία ο καθένας μπορεί να έχει παράπονα), παραθέτω τις απόψεις του μακαριστού Γέροντα Παϊσίου, όπως τις αποτυπώνει ο ιερομόναχος Χριστόδουλος ο Αγιορείτης στο βιβλίο του "Σκεύος εκλογής" :

Για την Εκκλησία Ι
Ο κύριος Τ.Μ. από την Σ.Κ. της Θ. με πολύ ζωντανό τρόπο διηγείται ένα δικό του περιστατικό που συνέβη σε μια συνάντησή του με τον Γέροντα. Από αυτό φαίνεται χαρακτηριστικά ότι ο Γέροντας ήθελε ταπεινά να τοποθετούμε τον εαυτό μας μέσα στην Εκκλησία.
-Το μεσημέρι της 6ης Αυγούστου 1991 (24 Ιουλίου σύμφωνα με το ημερολόγιο που ισχύει στο Άγιο Όρος) επισκέφθηκα τον Γέροντα με δύο άλλους συναδέλφους μου από τη Θεσσαλονίκη του Π.Τ και Χ.Τ. μηχανολόγο και ηλεκτρολόγο διπλωματούχο μηχανικό αντίστοιχα. Εκείνο τον καιρό, ήμουν επηρεασμένος από τα κάτωθι :
1. Από τις εσχατολογικές συζητήσεις και τον προβληματισμό για τις νέες ταυτότητες, απόηχους των ετών 1987 – 1989.
2. Από την επίσημη τότε αδράνεια της ηγεσίας της Εκκλησίας μας για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων
3. Από τις καταστροφές και τους βανδαλισμούς που προξενήθηκαν από τη προβολή του κινηματογραφικού έργου «Ο τελευταίος πειρασμός» από διάφορους ανθρώπους στην Αθήνα
4. Από διάφορες αρρωστημένες απόψεις :
· Ότι πρέπει, εμείς οι καθαρότεροι των άλλων ανθρώπων να επιδείξουμε ζήλο για να σώσουμε τους καημένους τους αμαρτωλούς αδελφούς μας καθώς και την Εκκλησία μας
· Ότι θα δώσουμε λόγο στον Θεό, αν δεν συμμετέχουμε στο Θείο έργο της εσωτερικής αυτής ιεραποστολής
· Ότι πρέπει να πάρουμε τις τύχες της Εκκλησίας στα χέρια μας, γιατί η ηγεσία της έχει διαφθαρεί,
· Ότι επίτηδες η Εκκλησία αδρανεί με σκοπό την συνειδητή (εκ των έσω) αλλοίωση της πίστης μας
· Ότι ο σωστός Χριστιανός δεν μπορεί να είναι καρπαζοεισπράκτορας,
· Ότι όπου βλέπω κακό, πρέπει να το χτυπάω, κριτικάροντας τα πάθη των άλλων, πχ το κάπνισμα, την πορνεία, την μέθη, την κλεψιά κλπ
· Ότι πρέπει να προσέχω την εικόνα που δείχνω προς τα έξω, έχοντας τη λεγόμενη έξωθεν καλή μαρτυρία, ώστε ουδείς να βρίσκει ελάττωμα πάνω μου κι έτσι να μην μπορεί να μου κάνει κριτική, αφού αυτό θα σήμαινε αυτόματα την τοποθέτησή μου από τους «καθαρούς και ανωτέρους», στους «αμαρτωλούς αδελφούς» με τη συνακόλουθη ρετσινιά
Έτσι, το «ζώον» φρόντιζα να είμαι αρεστός μόνο στους ανθρώπους, αλλά ήμουν βρώμικος απέναντι στον Θεό. Το αστείο της υπόθεσης ήταν ότι η συνείδησή μου ήταν τόσο τυφλωμένη που πίστευα ακράδαντα ότι αυτό που έκανα ήταν το σωστό, χωρίς να έχω τον παραμικρό ενδοιασμό για τίποτα, δικαιώνοντας πλήρως τον εαυτό μου για οποιαδήποτε πράξη ή λογισμό είχα!
Μόλις λοιπόν, άρχισα να παρουσιάζω τις παραπάνω απόψεις στον Γέροντα, αμέσως με διάκοψε λέγοντας ότι πρέπει να κοιτάξω πώς θα σώσω την ψυχή μου. Εγώ όμως με πείσμα αγνόησα τον λόγο του και ξαναέφερα τη συζήτηση εκεί που ήθελα, εκθέτοντας συνοπτικά τα παραπάνω. Δεν πρόλαβα να ολοκληρώσω κι ο Γέροντας με επιτιμητικό, αλλά ταυτόχρονα γεμάτο αγάπη ύφος, μου λέει :
-Σαν Πολιτικός Μηχανικός είδες ότι είναι ραγισμένος ο τρούλος της εκκλησίας, ο οποίος έχει αγιογραφημένο τον Παντοκράτορα κι εσύ τρέχεις γρήγορα να βάλεις υποστηρίγματα στον Θεό για να μην πέσει; Μάθε ότι εσύ είσαι ένα τίποτα! Ούτε στο ελάχιστο δεν μπορείς να προστατέψεις την Εκκλησία μας. Είσαι ένα μηδενικό! Αν η Εκκλησία κινδυνέψει να είσαι σίγουρος ότι ο ίδιος ο Θεός θα κατέβει για να την σώσει! Δεν έχει ανάγκη από σένα η Εκκλησία, αλλά εσύ είσαι που έχεις ανάγκη από αυτήν, για να σώσεις την ψυχή σου. Η Εκκλησία δεν φτιάχτηκε από ανθρώπους επειδή την έχει ανάγκη ο Θεός, αλλά φτιάχτηκε από τον ίδιο τον Θεό, επειδή την έχουμε ανάγκη εμείς οι άνθρωποι.

Για την Εκκλησία ΙΙ
Ρώτησε κάποιος τον Γέροντα για το θέμα της φιλονικίας των τριών ιεραρχών με τον αρχιεπίσκοπο, ποιος έχει δίκιο και ποιος όχι.
Ο Γέροντας ενοχλημένος κάπως από την ερώτηση αυτή είπε : «Ακούτε βρε παιδιά, δεν είμαστε όλοι για όλες τις δουλειές. Ο καθένας πρέπει να κοιτάει την δουλειά του και να μην ανακατεύεται εκεί που δεν πρέπει. Εμείς δεν πρέπει να βλέπουμε τι κάνουν οι άλλοι, αλλά να εφαρμόζουμε την εντολή του Χριστού μας : «βλέπετε δε υμείς εαυτούς», για να μην ακούσουμε την επίπληξη : «τι δε βλέπεις το κάρφος το εν τω οφθαλμώ του αδελφού σου…».Πολύ περισσότερο δεν πρέπει να κρίνουμε, γιατί είναι δουλειά του Θεού να βλέπει τι κάνουν οι αδελφοί μας και να τους κρίνει. Ο καλός Θεός μας ποτέ, μα ποτέ δεν παραχωρεί να μας βρει κάτι άσχημο αν προηγουμένως δεν έχει δει ότι μέσα από αυτό θα βγει κάτι καλό και θα ωφεληθεί η ψυχή μας. Γι’ αυτό να έχουμε εμπιστοσύνη ότι ο Θεός και τις αταξίες μας τις εκμεταλλεύεται για το καλό μας! Να έχετε εμπιστοσύνη σ’ Εκείνον και αφήστε τα όλα στα δικά Του χέρια και μην ασχολείστε.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 7:08 am
από lovethink
Εγώ μεταξύ άλλων διάβασα αυτά εδώ


"
Κύτταξε όμως να δείς πώς σκέπτονται οι άγιοι. Οπως ξέρεις από τήν Ιστορία οι ρώσσοι ηγεμόνες στείλανε στήν Κωνσταντινούπολη καί αλλού αντιπροσώπους νά δούν ποιά ειναι η καλύτερη θρησκεία γιά νά τήν ακολουθήσουν. Ο αρχιεπίσκοπος της Κωνσταντινουπόλεως τούς έβαλε νά παρακαλουθήσουν τη θεία λειτουργία παρόλον που ήσαν ειδωλολάτρες. Καί τόσο θαύμασαν οι αντιπρόσωποι που γράψανε ότι δεν ήξερες αν ήσουν στη γή η στον ουρανό. Τό αποτέλεσμα ήτο νά βαπτισθή όλη η Ρωσσία καί νά σωθούν εκατομμύρια ψυχές. Αν είχαν τό μυαλό τών παλαιοημερολογιτών οι χριστιανοί της Κωνσταντινουπόλεως τότε θά βγάζαν έξω μέ φωνές τούς καϋ μένους τούς ρώσσους καί ίσως σήμερα οι ρώσοι νά ήσαν ινδουιστές ή δέν ξέρω τί. Ποιός εφήρμοσε σωστότερα τό πνεύμα τού Πηδαλίου; Οι τότε ή οι τώρα;

Άλλο παράδειγμα. Είναι γνωστός σε όλους ο ανθενωτικός Γενάδιος ο Σχολάριος , ο πρώτος Πατριάρχης μετά τήν πτώση της Κωνσταντινουπόλεως, καθώς καί τά αισθήματά του εναντίον τού Πάπα καί τής παπωσύνης. Λοιπόν τόν ερώτησαν οι μοναχοί τού Σινά εάν πρέπει νά δίδουν είς τους παρακολουθούντας την θείαν λειτουργίαν εις τήν μονήν Λατίνους (Παπικούς) καί Αρμενίους (μονοφυσίτας), δηλαδη μέ τήν νοοτροπίαν τών παλαιοημερολογιτών <<αιρετικούς>> (καί πράγματι βεβαίως ακολουθούντας αιρετικάς διδασκαλίας)} τήν Παναγίαν πρός προσκύνησιν. Αυτό σημαίνει ότι δεν είχαν αμφιβολίαν ότι επετρέπετο να παρακαλουθούν αυτοί οι αιρετικοί τήν θείαν λειτουργίαν. Καί τί τούς απάντησε ο αντιπαπικός μέχρι τό κόκκαλο Πατριάρχης Γεννάδιος; Οχι μόνο να τούς δίδουν τήν Παναγίαν πρός προσκύνησιν, αλλά νά τούς δίδουν καί αντίδωρο. Μόνο τή θεία κοινωνία νά μή τούς δίδουν γιατί αυτό προϋποθέτει πλήρη κοινωνίαν πίστεως που δέν υπάρχει. Καί εξήγησε ότι αυτό ειναι σύμφωνο πρός τήν αρχαίαν τάξιν καί παράδοσιν τής Εκκλησίας τής Κωνσταντινουπόλεως.<< Οι αγιώτατοι Πατριάρχαι -γράφει- ότε ελειτούργουν εορτασίμως, ερχομένους καί Αρμενίους καί Λατίνους καί ισταμένους μετά πάσης ευλαβείας εις τήν λειτουργίαν, ουκ εδίωκον, αλλά καί απερχομένους μετά τών ορθοδόξων καί προσκυνούντας καί ασπαζομένους την πατριαρχικήν χείρα καί ευλόγουν καί εδίδουν αυτοίς τό αντίδωρον, ως γαρ μαθηταί του Χριστού ουκ εξέβαλον εξω τούς είς αυτούς ερχομένους>> (Γενναδίου Σχολαρίου, Άπαντα ευρισκόμενα τομ 4, σελ. 201). Ολοι αυτοί οι παλαιοί, οι οποίοι ήσαν ως γνωστόν τόσο αντίθετοι μέ τούς παπικούς, πολλούς μάλιστα τών οποίων επικαλούνται οι σημερινοί παλαιοημερολογίτες διότι κατεδίκασαν , οπως λέγουν , ην εισαγωγήν στήν ορθόδοξη εκκλησία του γρηγοριανού ημερολογίου, δεν ήξεραν τό Πηδάλιον καί τούς Ιερούς κανόνες καί τούς ξέρουν οι σημερινοί παλαιοημερολογίτες; Δέν είναι δυνατόν.

Αλλο παράδειγμα: Ολοι γνωριζομε καί τιμάμε σάν αγιο τόν άγιο Ιωάννη τής Κλίμακος, που έζησε τόν 6ον μ.Χ. αιώνα. Γράφει λοιπόν αυτός στόν λόγο του πρός τόν ποιμένα που είναι στό τέλος τής Κλίμακος (σέ μετάφραση της Ιεράς μονής Παρακλήτου) <<65>>. Δηλαδή ο Άγιος Ιωάννης παραμερίζει τούς ιερούς κανόνας όταν ο ορθόδοξος είναι δυνατός στήν πίστη καί δεν κινδυνεύει νά παρασυρθή από τούς αιρετικούς. Αυτό σημαίνει ότι διαβάζει πέρα από τό γράμμα του Ιερού κανόνος καί τό πνεύμα αυτού που λέει: Εμείς οι Πατέρες φοβούμεθα ότι οι απλοί χριστιανοί όταν συμπροσεύχονται, συντρώγουν, συνεκκλησιάζονται μέ αιρετικούς, ή πηγαίνουν στά σπίτια καί στίς εκκλησίες τών αιρετικών, κινδυνεύουν νά παρασυρθούν καί νά νομίσουν ότι η ορθοδοξία καί οι άλλες αιρετικές εκκλησίες είναι τό ίδιο. Γι' αυτό ΑΠΑΓΟΡΕΎΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ. Όσα είναι γραμμένα μέ κεφαλαία γράμματα είναι αυτά που γράφει ο Ιερός κανών καί αυτά μόνον διαβάζουν οι κοντόφθαλμοι παλαιοημερολογίτες. Όμως οι άγιοι διαβάζουν καί αυτά που δεν είναι γραμμένα στό Πηδάλιον, αλλά υπονοούνται (όπως τά άναφέρομε πιό πάνω μέ μικρά γράμματα) καί έτσι εφαρμόζουν τόν κανόνα σωστά, σάν τόν Κύριό μας που εθεράπευε τό Σάββατο, ενώ οι στενόκαρδοι Ιουδαίοι τού έλεγαν ότι απαγορεύει ο μωσαικός νόμος κάθε εργασία τό Σάββατο.

Τό συμπέρασμα είναι ότι οι ιεροί κανόνες που απαγορεύουν τήν συμπροσευχή ορθοδόξων μέ αιρετικούς, έχουν σκοπό νά προφυλάξουν τούς απλούς χριστιανούς από τό νά ταυτίσουν ορθοδοξία καί αίρεση. Όταν τέτοιος φόβος δεν υπάρχει η τοπική συνύπαρξη στό χώρο προσευχής ορθοδόξων καί αιρετικών δεν απαγορεύεται.

Καί τώρα μιά διευκρίνηση γιά τόν όρο <<αιρετικός>>. Πρέπει νά διακρίνουμε μεταξύ πλάνης, ή αγνοίας καί αιρέσεως. Αίρεσις θά πεί επιλογή, προτίμησις. Δηλαδή συνειδητή προτίμησις μιάς απόψεως ως αληθινής παρόλον που έρχεται σε αντίθεση μέ τή διδασκαλία της ορθοδόξου εκκλησίας. Αγνοια καί πλάνη είναι κοντά μεταξύ τους καί σημαίνουν τήν παραδοχήν μιάς απόψεως ως αληθινής μέ τήν πεποίθηση ότι αυτό είναι τό αληθινό ενώ δεν ειναι (=πλάνη) ή ότι έτσι διδάσκει η ορθόδοξη εκκλησία ,ενώ δεν τό διδάσκει (άγνοια). Λοιπόν ο μακαρίτης καθηγητής τής θεολογικής Σχολής Ιωάννης Ρωμανίδης υποστήριξε ότι ωρισμένες απόψεις γραμμένες από τόν επίσης καθηγητή τής Θεολογικής Σχολής Π.Τρεμπέλα δέν ήσαν ορθόδοξες αλλά επηρεασμένες από αιρετικούς δυτικούς. Αυτό σημαίνει ότι ήτο αιρετικός ο Τρεμπέλας; Όχι βέβαια. Σημαίνει μόνον (αν είχε βέβαια δίκηο ο Ρωμανίδης) οτι ο Τρεμπέλας έκανε λάθος χωρίς νά θέλει νά απομακρυνθή από τήν ορθόδοξη πίστη. Λοιπόν τέτοιοι άνθρωποι που κάνουν λάθος είναι μυριάδες απλών καθολικών καί αρμενίων καί κοπτών καί.. καί... καί ορθοδόξων καί ... παλαιοημερολογιτών. Θα τούς χαρακτηρίσουμε όλους αυτούς αιρετικούς; Δεν είναι σωστό. Είναι απωλολότα πρόβατα τού Χριστού. Είναι αδελφοί μας, πρέπει νά τούς άγκαλιάσουμε, νά τούς δείξουμε καλωσύνη καί όχι νά τούς βγάζομε έξω από τήν εκκλησία, λέγοντάς τους ότι είναι αιρετικοί. Μερικοί ζηλωτές (πλανεμένοι από ζήλον μωρόν ( εγωϊσμόν) συμπεριφέρονται όπως αυτοί που ανήκουν στήν αίρεση των καθαρών, που τήν καταδικάζουν οι ιεροί κανόνες. Φοβούνται μήπως μολυνθούν από τούς αιρετικούς.

Γι' αυτό καί οι αρχιερείς μας που είναι δυνατοί, όπως λέει ο Άγιος Ιωάννης τής Κλίμακος καί δεν φοβούνται νά παρασυρθούν από τούς <<αιρετικούς>>, μιλάνε μαζύ τους, τούς επισκέπτονται, κάθονται στό τραπέζι μαζύ τους, κάνουν τήν προσευχή τους πρό τού φαγητού, τούς δέχονται ακόμη καί στην εκκλησία (χωρίς θεία κοινωνία). Ακόμη πηγαίνουν καί στίς δικές τους εκκλησίες στίς γιορτές τους για νά διατηρήσουν μιά σχέση επικοινωνίας που θά τούς βοηθήσει , όσους θέλουν, νά μάθουν καλύτερα τήν ορθόδοξη αλήθεια. Καί αυτά όλα είναι βεβαίως σύμφωνα μέ τούς ιερούς κανόνες, μέ τό σκοπό που θέλουν νά εξυπηρετήσουν δηλαδή. Όσοι δεν θέλουν δεν υποχρεώνονται νά πάνε. Καί όσοι δεν μπορούν νά συζητήσουν μαζύ τους καί νά τά βγάλουν πέρα ας τους αφήσουν. Ομως οσοι μπορούν πρέπει νά τούς βοηθήσουν, όπως λέει πάλι ο Άγιος Ιωάννης τής Κλίμακος, που φαίνεται σάν νά διορθώνει, αλλά στήν πραγματικότητα απλώς αποκαλύπτει τό πνεύμα (=ερμηνεύει) τόν Απόστολο Παύλο:<<Τούς απίστους ή τούς αιρετικούς που μας επιτίθενται μέ κακότητα, ας τούς αφήνουμε "μετά πρώτην καί δευτέραν νουθεσίαν". Στους επιθυμούντας όμως νά μάθουν τήν αλήθειαν " τό καλόν ποιούντες έως αιώνος μή έκκακώμεν" (=κάνοντας τό καλό μέχρι αιώνος νά μήν απελπιζόμεθα), Α λ λ α κ α ί στίς δυό π ε ρ ι π τ ω σ ε ι ς α ς ε ι ν α ι η συ μ π ε ρ ι φ ο ρ ά μ α ς α ν ά λ ο γ η π ρ ο ς τ η ν ψυχι κ ή μ α ς δ υ ν α μ η κ α ι α ν τ ο χ ή>>. Βλέπεις πώς αυτά εξαρτώνται από τήν ψυχική μας δύναμη και αντοχή καί δέν πρέπει νά τά ερμηνεύομε όπως οι Ιουδαίοι τό Σάββατο;

Μέσα σέ ένα καράβι που βούλιαζε οι επιβάτες προσηύχοντο γιά νά σωθούν. Ο καθένας στό Θεό του. Θυμηθήτε τήν ιστορία του προφήτη Ιωνά. Συμπροσηύχοντο επειδή ησαν στόν ιδιο χώρο; Μιά τέτοια αντίληψη ειναι πολύ χονδροειδής. Ακόμη καί εκείνοι οι αρχαίοι δεν είχαν τήν αίσθηση ότι συμπροσηύχοντο. Γι' αυτό είπαν στόν Ιωνά, όταν τόν ξύπνησαν <<Παρακάλεσε καί σύ τό θεό σου>>. Τό αναφέρω για νά καταλήξω στό ότι η συμπροσευχή δεν ειναι θέμα τόπου , αλλά πνεύματος. Στόν ίδιο τόπο μπορεί ο ένας νά παρακαλεί τό αληθινό Θεό καί ο άλλος τόν ψεύτικο. Αυτό δεν ειναι συμπροσευχή. Καί δεν νομίζω ότι υπήρξε ορθόδοξος αρχιερεύ
ς που πηγαίνει σέ συναντήσεις μέ <<αιρετικούς>>, ο οποίος νά προσευχήθηκε σέ άλλον Θεό παρά στήν Αγία Τριάδα, όπως τήν πιστεύει η ορθόδοξη εκκλησία.

Συγγνώμην γιά τή μακρηγορία. Αλλά νομίζω ταπεινά ότι έχει γίνει τόσος θόρυβος καί έχουν παρασύρει τόσους πολλούς που καί αυτά που σας έγραψα είναι λίγα για νά κατανοηθή στό βάθος του τό θέμα.

Πηγή
http://www.oodegr.com/oode/oikoymen/synpros1.htm

Αυτή είναι η μία εκδοχή
Η άλλη είναι αυτή


οι Ιεροί Κανόνες των Αγίων Συνόδων της εκκλησίας, απαγορεύουν με βαρειά επιτίμια (αφορισμός & καθαίρεση) την συμπροσευχή με αλλοδόξους (και καλά κάνουν, για πολλούς και ποικίλους λόγους που αφορούν και τους ορθοδόξους αλλά και τους αλλοδόξους και η εξέτασή τους εκφεύγει του παρόντος).
Και βλέπουμε πόσο αυστηροί είναι ορισμένοι Ορθόδοξοι Προκαθήμενοι όταν πρόκειται για εφαρμογή των Ιερών Κανόνων!!! Αλλά δυστυχώς μόνον όταν αφορά το δικό τους Πρωτείο, όχι το πρωτείο του φτωχούλη Χριστού, το οποίο το ξεπουλάνε (με πόνο ψυχής το λέω, Θεέ μου δώσε τους μετάνοια, δεν ξέρουν τι κάνουν ) με την πρώτη ευκαιρία έναντι κοσμικών ανταλλαγμάτων.
Και αν βέβαια κάποιος λαϊκός ή παπαδάκος πέσει σε κάποιο ενοχλητικό παράπτωμα, θα πέσει και το κεφάλι του μαζί, όταν περάσει από επισκοπικό δικαστήριο. Αν όμως πρόκειται για επίσκοπο και πάνω, τότε η έσχατη ποινή μπορεί να είναι απειλή... για επίπληξη (ούτε καν επίπληξη!)
πώς ο ορθόδοξος Πατριάρχης βρέθηκε στην Ασίζη κάτω από αυτές τις απαράδεκτες συνθήκες. Όχι μόνον ίσοι όροι δεν υπάρχουν, αλλά οι ορθόδοξοι αποτελούν απλώς το ντεκόρ του Ποντίφηκα από τα δεξιά, ενώ οι εβραίοι, μουσουλμάνοι, ειδωλολάτρες κλπ., τη γλάστρα από τα αριστερά. Να λοιπόν η παγκοσμιοποίηση και στη θρησκεία. Δεν έχει σημασία τι Θεό πιστεύετε αρκεί να νιώθετε όλοι αδερφοί και συνευρίσκεσθε σε οικουμενικές ευκαιρίες! Αρα ματαία η ορθόδοξος πίστις ημών, όπως θα έλεγε και ο Απόστολος Παύλος. Αφού όλα τα έχουμε ισοπεδώσει και ο Πατριάρχης απευθύνει χαιρετισμούς προς διάφορες κατευθύνσεις (όπως οι μουσουλμάνοι) λέγοντας ότι λατρεύουμε τον ίδιο Θεό...

Και για να λέμε και την αλήθεια, δεν ήταν μόνον ο Οικουμενικός Πατριάρχης στην Ασσίζη, αλλά και εκπρόσωποι των περισσοτέρων ορθοδόξων εκκλησιών. Και αυτοί δηλαδή που έλλειπαν, για την ακρίβεια θα προτιμούσαν να παρευρίσκονται, αλλά λόγοι εκτός της θελήσεώς τους το απέτρεψαν! Συγκεκριμένα οι εβραίοι απαγόρευσαν στον Πατριάρχη Ιεροσολύμων να φύγει από το Ισραήλ (χείρα Θεού δηλαδή, μέσω του πάλαι ποτέ περιούσιου λαού Του) και οι "φονταμενταλιστές" (sic) έλληνες δεν "επέτρεψαν" την αποστολή αντιπροσωπείας από την Ελλάδα, γιατί οι επίσκοποι αυτοί δεν θα ήξεραν μετά την επιστροφή τους που να κρυφτούν!

Ο Θεός να μας ελεήσει !
(Φοβάμαι τελικά ότι όπως πάμε, οι αλλόδοξοι θα βρεθούνε μέσα και εμείς λόγω της προδοσίας της πίστης, έξω της βασιλείας του Θεού...)
Πηγή
http://users.otenet.gr/~styliant/orthodoxia/Assizi.htm


Δικά μου σχόλια τώρα :p
Είναι δύσκολο στον απλό πιστό να κατανοήσει τι ακριβώς συμβαίνει
Τα υπέρ τα κατά το τι ακριβώς έχει συμβεί ή αν έχει συμβεί
Και οι δύο απόψεις έχουν δίκιο και οι δύο μπορεί να έχουν άδικο
Πόσο ανώδυνο όμως είναι να παίρνει κάποιος το ρίσκο και να κατηγορεί τους μεν ή τους δε ?
Πόσο επιζήμιο είναι για τη ψυχή μας να παίρνουμε θέση ΥΠΕΡ ή ΚΑΤΑ δημόσια ώστε να επιρρεάζουμε τους ανθρώπους που απλά ζητάνε ΛΙΓΗ ΑΓΑΠΗ και ΛΙΓΟ ΘΕΟ ?
Εκεί λοιπόν είναι η ευθύνη όλων εδώ μέσα και κυρίως των παλαιοημερολογιτών που σκορπάνε πανικό και οργανώνουν πορείες και συγκεντρώσεις και τολμάνε να ονομάζουν "ΑΝΤΙΦΡΟΝΟΥΝΤΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ" όσους δεν θέλουν να λάβουν μέρος σε αυτές τις πορείες
Δεν είναι σωστό να καπηλευόμαστε τίτλους και να λέμε "ΕΜΕΙΣ είμαστε οι ΣΩΣΤΟΙ και εσείς οι ΑΝΤΙΦΡΟΝΟΥΝΤΕΣ εμείς εκείνο εσείς το άλλο"
Εγώ προσωπικά Τον Θεό τον βρίσκο σε μια μικρή παπαρούνα στην άκρη του δρόμου και όχι στα σπαθιά στα μαχαίρια και στο μπόλικο αίμα που πολλοί εδώ μέσα λιχουδεύεστε
Ας μην απολυτοποιούμε λοιπόν τίποτα
Σεβαστό ότι κάποιοι έχετε την Χ άποψη
Αλλά σεβαστείτε και όλους αυτούς που δεν αρέσκονται στο να θεωρούν την ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ υποδεέστερη κατώτερη των συνθηκών και σχεδόν "αιρετική" και να την ονομάζουν "υπόλογη"
ΥΠΟΛΟΓΗ η εκκλησία της Ελλάδος σε ποιούς ? στις σχισματικές ομάδες ?
Δε νομίζω
Ας είμαστε προσεχτικοί λοιπόν

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 7:11 am
από Misha
aposal έγραψε: 3. Από τις καταστροφές και τους βανδαλισμούς που προξενήθηκαν από τη προβολή του κινηματογραφικού έργου «Ο τελευταίος πειρασμός» από διάφορους ανθρώπους στην Αθήνα


απλά για να μη γίνονται παρανοήσεις θα ήθελα να πω ότι ο γεροντας Παίσιος συμφωνούσε με τις δημόσιες αντιδράσεις στην ταινία του Σκορτσέζε (προφανως όχι τις βιαιοπραγίες). το λέω γιατί συζήτησα μαζί του το θέμα τότε και μπορω να καταθεσω την προσωπική μου αυτήκοο μαρτυρία