Σελίδα 8 από 9

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 18, 2007 7:07 pm
από eortologio_gr
justin έγραψε:Όταν αναφέρθηκα στον φίλο και αδελφό μου Silver ως "τρελλο- Silver" εννοούσα αποκλειστικά και μόνο την ορθοδοξώτατη τρέλλα του, που μακάρι να την είχα και εγώ...

Και η τρέλλα αυτή είναι ότι κάθεται και γράφει στο φόρουμ ακόμα! Δεν είναι και εύκολο να σε βρίζουν απο το πρωϊ μέχρι το βράδυ και συ να το δέχεσαι στωϊκά...Τρέλλα πρέπει νάχεις χριστιανική και ορθόδοξη, για να αγαπάς τους κατηγόρους σου.

Φίλε Silver, ευτυχώς που δεν είσαι "γνωστικός", θα χάναμε πολλές αλήθειες εδω μέσα...
Αν εκτιμάς οτι η έκφραση "Δόξα τω Θεώ, τώρα μου έστηλε το YiaVi, και διασκεδάζω κάθε μέρα !!!!" είναι αποδεκτή τότε και η δικιά σου γενική θέση και στάση θα πρέπει να κριθεί ανάλογα απο αυτούς που "βλέπουν"...

Χρ.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 18, 2007 7:37 pm
από Misha
justin έγραψε: εννοούσα αποκλειστικά και μόνο την ορθοδοξώτατη τρέλλα του, που μακάρι να την είχα και εγώ...


Justin στα λεει ο Χρηστος εγραψα κι εγω σε αλλο θεμα τις αλλοπροσαλλες θεσεις του Σιλβερ (για τα περισσοτερα θεματα με τα οποια εχει καταπιαστει) και σου εθεσα και μερικά ερωτηματικά...αν ποτε θυμηθεις μου απαντας

τωρα...αν οι υβρεις κατα βουληση και προς πάσα κατεύθυνση και η συμπηξη ευκαιριακών συμμαχιων με οσους καθυβριζαμε προ ολιγου συνιστουν "χριστιανικη τρελλα " τοτε μετα λύπης σου λεω πως αυτο στη δική μου διαλεκτο λεγεται "καιροσκοπισμός" στην καλυτερη περιπτωση....

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μάιος 19, 2007 7:29 am
από justin
Misha έγραψε:
justin έγραψε: Justin στα λεει ο Χρηστος εγραψα κι εγω σε αλλο θεμα ... και σου εθεσα και μερικά ερωτηματικά...αν ποτε θυμηθεις μου απαντας

....[/color][/size]
Εγώ τον αγαπώ τον Silver όπως είναι και δεν θέλω να τον αλλάξω.
Ξέρω επίσης ότι προσεύχεται για μένα και γιά όλους στο σάϊτ.
Παλεύει για τη σωτηρία της ψυχής του, όπως όλοι για τη δική μας.

Εμείς όμως τον βοηθάμε σ' αυτό;
Τα δυνατώτερα όπλα, της προσευχής και της ταπείνωσης, τα έχουμε εγκαταλείψει. Όλο για απαντήσεις ψάχνουμε και λογικά επιχειρήματα. Δώσαμε ποτέ χώρο στη καρδιά μας να μπεί λιγάκι η "τρέλλα" της αγάπης; Ας απαντήσουμε με το χέρι στη καρδιά. Γιορτάσαμε Πάσχα φέτος; Ήταν Μεγάλη Παρασκευή αυτή;

Όλοι μας ευθυνόμαστε. "Αν είχα κατάσταση θα τον είχα βοηθήσει" έλεγε ο Άγιος Παϊσιος κάπου. Προσευχηθήκαμε; Αγαπήσαμε; Νοιώσαμε ότι είμαστε μέλη Σώματος Χριστού;

Misha, τις απαντήσεις που μου ζητάς στις έγραψα και παλιότερα, αλλά δεν τις καταδέχτηκες. Στις ξαναγράφω και πάλι.

Και γάρ εν ενί πνεύματι
Ημείς πάντες
Εις έν σώμα εβαπτίσθημεν,
Είτε Ιουδαίοι
Είτε Έλληνες
Είτε δούλοι,
Είτε ελεύθεροι,
Και πάντες εις εν Πνεύμα
Εποτίσθημεν.
Και γαρ το σώμα
Ουκ εστιν εν μέλος
Αλλά πολλά.
Εάν είπη ο πούς,
Ότι ουκ ειμί χείρ,
Ουκ ειμί εκ του σώματος,
Ου παρά τούτο
Ουκ εστιν εκ του σώματος;
Ει όλον το σώμα οφθαλμός
Που η ακοή;
Ει όλον ακοή,
Που η όσφρησις;
Νυνί δεο Θεός
Έθετο τα μέλη
Έν έκαστον αυτών
Εν τω σώματι
Καθώς ηθέλησεν.
Ει δε ήν τα πάντα έν μέλος,
Που το σώμα;
Νυν δε πολλά μέλη ,
Έν δε το σώμα.
Ου δύναται δε
Οφθαλμός ειπείν τη χειρί,
Χρείαν σου ουκ έχω.
Ή πάλιν η κεφαλή τοιςποσί,
Χρείαν υμών ουκ έχω,
Αλλά πολλώ μάλλον
Τα δοκούντα μέλη του σώματος
Ασθενέστερα υπαρχειν
Αναγκαία εστί,
Και ά δοκούμεν
Ατιμώτερα είναι του σώματος,
Τούτοις τιμήν περισσοτέραν
Περιτίθεμεν,
Και τα ασχήμονα ημών ευσχημοσύνην περισσοτέραν ε΄χει,
τα δε ευσχήμονα ημών ου χρείαν έχει.
Αλλ’ ο Θεός
Συνεκέρασε το σώμα τω υστερούντι,
Περισσοτέραν δούς τιμή,
Ίνα μη ή σχίσμα εν τω σώματι,
Αλλά το αυτό
Υπέρ αλλήλων μεριμνώσι τα μέλη.
Και είτε πάσχει έν μέλος,
Συμπάσχει παντα τα μέλη, είτε δοξάζεται έν μέλος, συγχαίρει πάντα τα μέλη.
Υμείς δε εστέ σώμα Χριστού
Και μέλη εκ μέρους....

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μάιος 19, 2007 8:15 am
από Misha
justin έγραψε: Γιορτάσαμε Πάσχα φέτος; Ήταν Μεγάλη Παρασκευή αυτή;

Όλοι μας ευθυνόμαστε. "Αν είχα κατάσταση θα τον είχα βοηθήσει" έλεγε ο Άγιος Παϊσιος κάπου. Προσευχηθήκαμε; Αγαπήσαμε; Νοιώσαμε ότι είμαστε μέλη Σώματος Χριστού;

Misha, τις απαντήσεις που μου ζητάς στις έγραψα και παλιότερα, αλλά δεν τις καταδέχτηκες. Στις ξαναγράφω και πάλι.



ένα σώμα αγαπητέ Ιουστίνε είμαστε και με όσους συνελληνες και ορθοδοξους πιστεύουν σε καφετζουδες,μεντιουμ,νομιζουν πως είναι θεοί,"αγιοι"Πέτροι κλπ κλπ...


αλοιμονο αν αυτό το χωρίο μας υποχρεώνει να δεχόμαστε τις παράλογες ιδεολογικες θεσεις ενος εκαστου...

και αλοίμονο αν η επικληση αυτου του χωριου δίνει την ευκαιρία σε καθε έναν να φερεται αλλοπροσαλλα ...


εθεσα συγκεκριμενα λογικά ερωτηματα και απαντησεις δεν πηρα...

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μάιος 19, 2007 10:09 am
από justin
Misha έγραψε:[


εθεσα συγκεκριμενα λογικά ερωτηματα και απαντησεις δεν πηρα...

[/size][/color]
Ου δύναται δε
Οφθαλμός ειπείν τη χειρί,
Χρείαν σου ουκ έχω.
Ή πάλιν η κεφαλή τοιςποσί,
Χρείαν υμών ουκ έχω,
Αλλά πολλώ μάλλον
Τα δοκούντα μέλη του σώματος
Ασθενέστερα υπαρχειν
Αναγκαία εστί,
Και ά δοκούμεν
Ατιμώτερα είναι του σώματος,
Τούτοις τιμήν περισσοτέραν
Περιτίθεμεν, ...

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μάιος 19, 2007 10:24 am
από Misha
Misha έγραψε:

εθεσα συγκεκριμενα λογικά ερωτηματα και απαντησεις δεν πηρα...:arrow: http://athos.edo.gr/modules.php?name=Fo ... 5σελ.20,21.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μάιος 19, 2007 11:04 am
από konstantinoupolitis
Έκατσα σήμερα να διαβάσω τις σελίδες αυτού του θέματος.

1) Το ουσιαστικό του συστατικού εδώ ερωτήματος είναι αν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε ιερέα και αν ισχύουν τα μυστήρια αναξίου και δη αιρετικού.

Η έννοια "κρίση" στην Π.Δ. απ΄όπου και αντλεί και η σχετική θεματολογία της Καινής, άλλες φορές έχει την έννοια της δικαίας κρίσεως(π.χ. ο Ησαΐας λέει επιτιμητικά "δεν έκρινες ορφανούς(δηλαδή δεν αποκατέστησες ορφανούς)" και γενικά έχει διάφορα σχετικά παραδείγματα τέτοιας κρίσεως στο Α΄ κεφάλιο του βιβλίου του) και αποκαταστάσεως, άλλες φορές την έννοια της καταδικής. Σήμερα ο καθένας όπως βολεύει να ερμηνεύει, δίνει τις δικές τους προεκτάσεις στη λέξη κατάκριση.

Αν θεωρείς ότι πράξεις χριστιανού και δη ιερέως εμπίπτουν στο πλαίσιο που ορίζει η παράδοση της Εκκλησίας, καλά θα κάνεις να τον ελέγξεις. Φυσικά το μέτρο με το οποίο κρίνεις, συνιστά και το δικό σου κριτήριο με το οποίο θα κριθείς. Είναι ρίσκο. Το παίρνεις κρίνε. Και εδώ είναι το "μην κρίνεις ίνα μη κριθείς".

Ανάξιος ή αιρετικός ιερέας που όμως δεν έχει καταδικαστεί, έχει ιεροσύνη, τελεί έγκυρα μυστήρια και οφείλεται η τέλεση της μνημονεύσεώς του, πλην της περιπτώσεως που κηρύξει δημόσια, άποψη που εκκλησιαστικώς είναι επίσημα καταδικασμένη ως αίρεση. Αυτό συνιστά το β΄ μέρος του ΙΕ΄ Κανόνος της Α΄ & Β΄ Τοπικής εν Κωνσταντινουπόλει Συνόδου. Δεν ορίζουμε εμείς αυτόβουλα το ποιός είναι επίσημα αιρετικός, άρα και επίσημα καταδικαστέος, άρα και επίσημα ανενεργός.

Εν πάσει περιπτώσει, το συστατικό ζήτημα που ετέθη δεν είναι θεολογούμενο αλλά λυμένο Γραφικά και Συνοδικά.

2) Έχουμε εξηγήσει και στα προς Bessarion ότι συλλείτουργο δεν είναι μόνο το κοινό ποτήριο. Η δε μνημόνευση και ο ασπασμός κατα περίσταση, όπως ο λειτουργικός ασπασνός που έγινε στην Κωνσταντινούπολη, είναι Λειτουργικά Τμήματα της Παραδόσεως και συνιστούν όταν τελούνται συλλείτουργο, αφού με την πράξη τους αναγνωρίζεται η Ιεροσύνη του άλλου. Ούτε φήμες μπορείς να ψέλνεις στο Πάπα, ούτε ασπασμό εν ώρα Ορθοδόξου ακολουθίας και δη Θ. Λειτουργίας(!!!), ούτε Παπικός μπορεί να διαβάζει Ευαγγέλιο στα Ιταλικά στον Εσπερινό της Αναστάσεως κ.α.

3) Κατα κόρον μιλάμε συχνά με άπρεπο τρόπο. Και Γιάννη(Yavi) και άπρεπος ήταν ο περι γεροντοκόρης λόγος κ.α. και όποιος το καταλάβαινε προσωπικά θα το έπαιρνε.

Εντούτοις αυτό είναι δημόσιο. Το εν τω π.μ. ρουφιάνεμα σε μερικούς, εδω μέσα πάει σύννεφο. Ευχαρίστως θάβονται χρήστες και προσωπικά δεδομένα τους απο άλλους χρήστες, ενώ ταγοί και όχι μόνο του forum ευχαρίστως πετάνε μπηχτές(που συνήθως έχουν ένα χαρακτήρα του να ρίξω άδεια μπας και πιάσω σεξουαλικά γεμάτα). Σας πληροφορώ δε, ότι πολύς κόσμος δεν εμπιστεύεται τα π.μ. εδω μέσα και ζητάει διάλογο μόνο στο μαιλ.

Ως προς τα περι καταργήσεως του Νόμου περι οδόντος ούτε αυτό ισχύει. Η αναφερόμενη διάταξη της Παλαιάς Διαθήκης είναι Νόμος που συνιστούσε και Αστικό και Ποινικό Δίκαιο του Ισραήλ και δίνει ως μέτρο κρίσεως το δικαίωμα να ζητήσεις ένδικα ισόποση ανταπόδοση. Ωστόσο αυτό που είπε ο Χριστός και δεν κατήργησε κανένα Νόμο είναι(πλην την Ααρωνική Ιεροσύνη και Λατρεία), ότι η ουσία δεν είναι η απόδοση δικαιοσύνης αλλά η σωτηρία. Έτσι είναι προτιμότερο να απεμπολήσεις το έννομο και Γραφικό σου δικαίωμα για νομική αποκατάσταση. Γιατί η απεμπόληση δικαιώματος στο όνομα του Θεού, έχει κάτι που δεν έχει ο Νόμος: Μισθό απο τον Ουρανό. Διαλέγεις και παίρνεις. Ούτε για την αίτηση δικαιοσύνης κατακρίνεσαι. Θέλεις να το κάνεις, το κάνεις. Φυσικά βέβαια, προτροπές για αποφυγή της ενδίκου διαδικασίας υπάρχουν και στην Κ.Δ. όπως στον Παύλο και κάποιες στο Πηδάλιο(που νομίζω όμως ότι αφορούν την προσφυγή στα πολιτικά δικαστήρια για εκκλησιαστικά ζητήματα αλλά δεν είμαι σίγουρος).

Ως προς τις επικρατούσες απόψεις που ο Ιωνας αναφέρει:

α) Υπακούουμε σε όλα τα θέματα τους πνευματικούς μας ταγούς αυτοί ξέρουν και αν δεν μας οδηγούν σωστά θα είναι αυτοί υπεύθυνοι απέναντι στο Θεό και όχι εμείς. Οποιαδήποτε αμαρτία και αν κάνουν, κατά την τέλεση των ιερών μυστηρίων δεν υπάρχει καμία επίπτωση για μας και μπορούμε να συμμετέχουμε χωρίς κανένα ενδοιασμό….

Η απάντηση εδώ βρίσκεται στην περικοπή της Ιάσεως του εξ γενετούς τυφλού και στην απάντηση του Χριστού στο "μη και ημεις τυφλοί εσμέν;": Αν γνωρίζεις, δεν μπορείς να προφασισθείς ότι κάνω υπακοή στο γέροντα και αυτός θα λάβει την αμαρτία μου.

β) Όλα τα παραπάνω ισχύουν για την αμαρτία αλλά στην περίπτωση που υπήρξε μόλυνση με κάποιους αιρετικούς ή αιρετική άποψη, όλα τα μυστήρια είναι άκυρα και έχουμε αμαρτία αν κοινωνούμε μαζί τους.

Για το πότε είναι άκυρα τα Μυστήρια, έκανα αναφορά παραπάνω. Γενικά αυτή η άποψη είναι ζηλωτική και φωτογραφίζει τον κατα το δοκούν χαρακτηρισμό του τάδε ή του δείνα επισκόπου ως αιρετικού και άρα ....διακοπή μνημοσύνου.

γ) Σε κάθε περίπτωση υπάρχει πρόβλημα είτε αμαρτία είναι αυτή είτε αίρεση. Άλλωστε το ένα προέρχεται από το άλλο. Τα μυστήρια που τελεί αιρτικός και ασεβής ιερέας είναι άκυρα…

Δεν υπάρχει διαφορά σε αμαρτία και αίρεση, εάν εμπίπτουν αμφότερες στα πλαίσια των κωλυμμάτων ιεροπραξίας. Όπως και να έχει όμως, η Σύνοδος παύει όχι εμείς. Εμείς το πολύ-πολυ αποφεύγουμε την επιζήμια κοινωνία μαζί του. αιρετικό0 άνθρωπον μετα πρώτην και δευτέραν νουθεσία παραιτού

Εικόνα

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μάιος 19, 2007 11:28 am
από YiaVi
konstantinoupolitis έγραψε: 3) Κατα κόρον μιλάμε συχνά με άπρεπο τρόπο. Και Γιάννη(Yavi) και άπρεπος ήταν ο περι γεροντοκόρης λόγος κ.α. και όποιος το καταλάβαινε προσωπικά θα το έπαιρνε.
Κωνσταντίνε, το διευκρίνισα δημοσία στην Ελπίδα ότι δεν την εννοούσα, ούτε εννοούσα κάποιον άλλο. Ομως μίλησα για "ύφος ξινισμένης γεροντοκόρης" για ορισμένες αντιδράσεις του στυλ "σταματήστε, μη γράφετε, να πάτε να κάνετε προσευχή, δεν είστε πνευματικοί άνθρωποι, κατακρίνετε (ενώ εμείς οι καλοί όχι, εννοείται) κλπ". Μερικά από τα μηνύματα αυτά ήταν γραμμένα σε ύφος που άγγιζε τα όρια της υστερίας. Αυτό το ξαναλέω και το πιστεύω.

Οποιος ενοχλείται από θέματα που "μυρίζουν μπαρούτι", ας μην τα διαβάζει. Γι' αυτό υπάρχουν τόσες και τόσες ενότητες και θέματα στο φόρουμ. Δεν είναι το φόρουμ μυθιστόρημα που πρέπει να το διαβάσεις όλο, από την αρχή μέχρι το τέλος.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μάιος 19, 2007 1:59 pm
από eortologio_gr
YiaVi έγραψε: Κωνσταντίνε, το διευκρίνισα δημοσία στην Ελπίδα ότι δεν την εννοούσα, ούτε εννοούσα κάποιον άλλο. Ομως μίλησα για "ύφος ξινισμένης γεροντοκόρης" για ορισμένες αντιδράσεις του στυλ "σταματήστε, μη γράφετε, να πάτε να κάνετε προσευχή, δεν είστε πνευματικοί άνθρωποι, κατακρίνετε (ενώ εμείς οι καλοί όχι, εννοείται) κλπ". Μερικά από τα μηνύματα αυτά ήταν γραμμένα σε ύφος που άγγιζε τα όρια της υστερίας....
Συνεχίζω

..."υστερίας που φτάνει στο σημείο να κροταλίζει τα ρόζ πασουμάκια της με τα χαμηλά ξυλινα τακούνια και το βραχιολάκι στη δεξιά γάμπα ατίθασα στο πλακόστρωτο φορώντας ρόζ ολόσωμο με μπικουτί στα μαλλιά..."

Πάντως απο την μικρη εμπειρία μου δεν είδα καμία γεροντοκόρη να είναι ξυνισμένη - ρε συ μήπως έχεις στο μυαλό την Βασιλειάδου ???!!!! :lol: :lol: :lol:

Ερώτηση 1 : όλες οι γεροντοκόρες είναι ξυνισμένες ?? :lol: :lol:

Ερώτηση 2 : από πιά ηλικία και μετά μια ανύπαντρη γυναίκα χαρακτηρίζεται γεροντοκόρη ? Τι λένε επ'αυτού τα κιτάπια σου ?? :lol: :lol:

Χρ.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μάιος 19, 2007 5:20 pm
από Ionas
konstantinoupolitis έγραψε: .................................
Ανάξιος ή αιρετικός ιερέας που όμως δεν έχει καταδικαστεί, έχει ιεροσύνη, τελεί έγκυρα μυστήρια και οφείλεται η τέλεση της μνημονεύσεώς του, πλην της περιπτώσεως που κηρύξει δημόσια, άποψη που εκκλησιαστικώς είναι επίσημα καταδικασμένη ως αίρεση. Αυτό συνιστά το β΄ μέρος του ΙΕ΄ Κανόνος της Α΄ & Β΄ Τοπικής εν Κωνσταντινουπόλει Συνόδου. Δεν ορίζουμε εμείς αυτόβουλα το ποιός είναι επίσημα αιρετικός, άρα και επίσημα καταδικαστέος, άρα και επίσημα ανενεργός.
........................................

Εικόνα

«Πάντας με ο Θεός ου χειροτονεί, δια πάντων δε αυτός ενεργεί, ει και αυτοί ανάξιοι, δια το σωθήναι τον λαόν» [Ιωάννου του Χρυσοστόμου Ομιλία β΄προς Τιμόθεον β΄]
και
« Επειδή και δι αναξίων η χάρις ενεργεί ου δι αυτούς, αλλά δια τους μέλλοντας ωφελείσθαι» [ Ιωάννου του Χρυσοστόμου, λογος ια΄ στη Θεσσαλονικείς Α΄]
και
«Νυνί δε και δι’ αναξίων ενεργείν ο Θεός είωθε, και ουδέν του βαπτίσματος η χάρις παρά του βίου του ιερέως παραβλάπτεται» [Ιωάννου του Χρυσοστόμου, λογος η΄ στην Α΄προς Κορινθίους]