Σελίδα 8 από 23
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 09, 2008 3:50 pm
από konstantinoupolitis
Στην Εκκλησία αξιώθηκα να είμαι περίπου απο τα 10 με την έννοια ότι απο τότε άρχισα να εξομολογούμαι. Ζω εντός της κάπου 33 χρόνια, αναμφίβολα χωρίς να έχω υποτάξει τα πάθη μου. Και μιας και αναφέρθηκε, δεν συμπαθώ ιδιαιτέρως τους ζηλωτικούς αλλα ούτε και τους συμβιβασμένους.....
Οι περισσότεροι των πολύ στενών μου φίλων είναι σημερινοί Ιερομόναχοι με τους οποίους μεγαλώσαμε μαζί.
Έχω γενικά ιδιαίτερη σχέση με τον εκκλησιαστικό χώρο και δη τους Ιερείς, όχι όπως τους βλέπουν οι περισσότεροι εδω μέσα, επιφανειακή, εξωτερική, προσκηνιακή, αλλά ας μου επιτραπεί η έκφραση εσωτερική και.... παρασκηνιακή.
Αυτό συχνά με έφερε σε θέση, καλώς ή κακώς, να γνωρίζω πρόσωπα, πράγματα και καταστάσεις θετικές και αρνητικές. Ανθρώπους όχι εύφημους αλλά πραγματικά Αγίους και ανθρώπους εξωτερικά "Αγίους", απολαμβάνοντες την έξωθεν καλή μαρτυρία, ενώ για την πραγματική, την έσωθεν, τα συμβαίνοντα να είναι εφάμιλλα της καθαιρέσεως.
Κατα κανόνα όταν μιλώ για το χώρο, μιλώ απο προσωπική πείρα και όχι γιατί έτσι μου είπε ο χ ή ο ψ........
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 09, 2008 3:59 pm
από konstantinoupolitis
Στην Εκκλησία τώρα Κανών αποτελεί η Προφορική & Γραπτή Παράδοση ως έκφραση του Θείου θελήματος.
Τόσο νομικά, όσο και θεολογικά η λήψη χρημάτων προς τέλεση των Μυστηρίων είναι παράνομη, κοσμικά και πνευματικά.
Στις περιπτώσεις που τα "τυχερά" πάνε σε τσέπες, η είσπραξή τους αποτελεί, σιμωνία, επιορκεία και σκανδαλσμό εκκλησιαστικά, φοροδιαφυγή, και προμήθεια παράνομη απο την άλλη.
Σε περιπτώσεις που πάνε στην Εκκλησία, άρα υπάρχει απόδειξη με τον πλασματικό τίτλο δωρεά, αν και στην πραγματικότητα είναι μίσθωση έργου, περίπου πάλι στις ίδιες διατάξεις εμπίπτουν οι πράξεις αυτές, έχουν όμως το πλασματικό "παραπέτασμα" είναι για την Εκκλησία.
Και επειδή όλα αυτά συνήθως αντιμετωπίζονται με κλασσικές παρόλες του τύπου "νομικισμός", "σχολαστικισμός" & "ζηλωτισμός" ξαναρωτάω:
Ποίο είναι τον εκκλησιαστικό πνεύμα της οικονομίας επι της αρπαχτής και της ταρίφας;
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 09, 2008 4:05 pm
από konstantinoupolitis
Επειδή ειπώθηκε το περίφημο:
"Ανήκετε κι εσείς στους γνωστούς καταστροφολόγους ισοπεδωτες. Απλές δικηγορίστικες ρητορίες για να μαζεύετε οπαδούς".
Πάτε να σώσετε τάχα την Εκκλησία. Εσάς ποιός θα σας σώσει";
Εν πρώτοις δεν με ξέρεις και απο εχθές. Το που ανήκω το ξέρω καλύτερα απο εσένα.
Κατα δεύτερο λόγο, ποιείς κατάκριση που δεν είναι βέβαια ο έλεγχος, όπως βολεύει να διαδίδεται στον χώρο, αλλά, πρώτιστα, το να προδικάζεις τον προορισμό το άλλου:
"Πάτε να σώσετε τάχα την Εκκλησία. Εσάς ποιός θα σας σώσει";
Τίς σε κατέστησε κριτή αλλοτρίου; Και πως με προδικάζεις ως εν απωλεία;
Για να σου απαντήσω όμως μιας και έχεις μεγάλο λογισμό ο Κύριος ! Άλλος με τέτοια ειδικότητα δεν υπάρχει.
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 09, 2008 4:13 pm
από konstantinoupolitis
Ως τυπικά Γραμματεάς, με την Ραββινική έννοια του όρου καί ενδεχομένως ως φαρισαίος, με την ορθόδοξη ή ζηλωτική σημασία, ας ανατρέξουμε περι της κρίσεως στον περίφημο λόγο του Κυρίου προς τους Γραμματείς & Φαρισαίους, τους θεολόγους και κανονολόγους της εποχής και κατα κανόνα Ορθοδόξους.
"Ουαι υμιν, γραμματεις και Φαρισαιοι υποκριται, οτι αποδεκατουτε το ηδυοσμον και το ανηθον και το κυμινον, και αφηκατε τα βαρυτερα του νομου, την κρισιν και το ελεος και την πιστιν ταυτα [δε] εδει ποιησαι κακεινα μη αφιεναι".
Σχετικά με το γλαφυρό "αν δεν δώσω δεν πιάνει" που ορθώς αναφέρθηκε υπα΄ρχει το εξής:
"Ος αν ομοση εν τω ναω, ουδεν εστιν ος δ αν ομοση εν τω χρυσω του ναου οφειλει.
μωροι και τυφλοι, τις γαρ μειζων εστιν, ο χρυσος η ο ναος ο αγιασας τον χρυσον;"
Απο παλιά υπήρχε η πρακτική αυτή ως φαίνεται.
Φυσικά δεν μου αρέσει που ελέγχω εγώ, δεδομένου ότι εδώ είναι ο εαυτός μου:
"Φαρισαιε τυφλε, καθαρισον πρωτον το εντος του ποτηριου, ινα γενηται και το εκτος αυτου καθαρον".
Καλώ λοιπόν τους καθαρούς, καθαροτέρους τουλάχιστον απο εμένα, να τοποθετούνται.
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 09, 2008 4:22 pm
από konstantinoupolitis
Εφόσον λοιπόν κάποιοι εδω μέσα θέλουν να κάνουν τους ποιμένες, άλλοι δε άλλα λένε και άλλα θέλουν να πουν μα χρησιμοποιούν άλλα λόγια, πρώτον να ποιμαίνουν και όχι να φαίρονται ως μισθωτοί, να τοποθετούνται με βάση την Παράδοση και την κοινή συνείδηση και αν δεν έχουν μύγα να μυγιαστούν να κινούνται με βάσει τις αρχές της ιεροσύνης τους και όχι της καθεστηκυίας τάξεως που κάνει τα πάντα να φαίνονται εκκλησιαστικά έθιμα για να θυμηθώ και πάλι το νομικιστικό Κανονικό Δίκαιο.
Προσωπικά έχοντας το έσωθεν του ποτηρίου ακάθαρτο, πολύ θα με βόλευε να διαβάζω απλώς και όχι να αναγκάζομαι να τοποθετούμαι κριτικώς ελλείψει καθαρού.
Κωνσταντίνος
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 09, 2008 5:46 pm
από aplastos
Χάρηκα πολύ για τη γνωριμία Κωνσταντίνε.
Να αναφέρω κι εγώ τι είπε ο Μέγας Κωνσταντίνος στην πρώτη Οικουμενική Σύνοδο.
Αφού έκαψε τις λίβελλους των κατηγοριών που έκαναν οι επισκοποι μεταξύ τους στην αρχή της Συνόδου τους πρότεινε σε ομόνοια λέγοντας
''Εγώ Άγιοι Πατέρες ,και αν ακόμα έβλεπα με τα μάτια μου τον επίσκοπο να μοιχεύεται, θα τονσκέπαζα με τη βασιλική αλουργίδα μου , για να μη βλάψει η αμαρτία του ιερωμένου τους άλλους''¨.
Και αυτό πρίν ακόμα βαπτιστεί!
Το πρόβλημα δεν ειναι τα λεφτα είναι η ψυχρότητα της Αγάπης.
Χαρηκα για την γωριμία και σου εύχομαι Καλό Παράδεισο.
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 09, 2008 6:12 pm
από alithis
προσωπικως και ταπεινως φρονω οτι εξεφρασθησαν ολες οι αποψεις!υπαρχει -κατα την ταπεινη μας κριση-μια υγιης διαφωνια!απο εκει κ μετα αρχιζουν οι προσβολες...νομιζω πως ο,τι ειχαμε να πουμε το ειπαμε!ας το κλειδωσει καποιος το θεμα παρακαλω!
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 09, 2008 6:42 pm
από inaapp
konstantinoupolitis έγραψε:Στην Εκκλησία τώρα Κανών αποτελεί η Προφορική & Γραπτή Παράδοση ως έκφραση του Θείου θελήματος.
Τόσο νομικά, όσο και θεολογικά η λήψη χρημάτων προς τέλεση των Μυστηρίων είναι παράνομη, κοσμικά και πνευματικά.
Στις περιπτώσεις που τα "τυχερά" πάνε σε τσέπες, η είσπραξή τους αποτελεί, σιμωνία, επιορκεία και σκανδαλσμό εκκλησιαστικά, φοροδιαφυγή, και προμήθεια παράνομη απο την άλλη.
Η λήψη χρημάτων πρός τέλεση των Μυστηρίων
Αυτό θα μπορούσαμε να πούμε πως ερμηνεύεται διπλώς.
1ον Ζητάς και σου δίνουν
2ον Δεν ζητάς και σου δίνουν
Το πρώτο αξιοκατάκριτο, το δεύτερο αν όχι αποδεκτό τουλάχιστον ανεκτό.
Θα παρακαλούσα όμως με βάση την παράδοση της Εκκλησίας είτε γραπτή, είτε προφορική να παρουσιαστούν στοιχεία περί της απαγορεύσεως των <<τυχερών>>. Όχι με υπονοούμενα αλλά καθαρά και ξάστερα.
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Αύγ 10, 2008 9:37 am
από strumfi
alithis έγραψε:προσωπικως και ταπεινως φρονω οτι εξεφρασθησαν ολες οι αποψεις!υπαρχει -κατα την ταπεινη μας κριση-μια υγιης διαφωνια!απο εκει κ μετα αρχιζουν οι προσβολες...νομιζω πως ο,τι ειχαμε να πουμε το ειπαμε!ας το κλειδωσει καποιος το θεμα παρακαλω!
Είσαι σε όλα σου τόσο δημοκρατικός όσο εδώ; :D
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Αύγ 10, 2008 9:39 pm
από Ionas
inaapp έγραψε:
............................
Η λήψη χρημάτων πρός τέλεση των Μυστηρίων
Αυτό θα μπορούσαμε να πούμε πως ερμηνεύεται διπλώς.
1ον Ζητάς και σου δίνουν
2ον Δεν ζητάς και σου δίνουν
Το πρώτο αξιοκατάκριτο, το δεύτερο αν όχι αποδεκτό τουλάχιστον ανεκτό.
Θα παρακαλούσα όμως με βάση την παράδοση της Εκκλησίας είτε γραπτή, είτε προφορική να παρουσιαστούν στοιχεία περί της απαγορεύσεως των <<τυχερών>>. Όχι με υπονοούμενα αλλά καθαρά και ξάστερα.
Εκτός από τα λόγια του μεγάλου Βασιλείου που καταδικάζει απερίφραστα κάθε δοσοληψία που αφορά τη Θεία Χάρη, υπάρχει και ο παρακάτω:
Κανόνας Κγ΄ της Στ΄ Οικουμενικής
Κανένας Επίσκοπος ή Πρεσβύτερος ή Διάκονος της Αχράντου Κοινωνίας όταν μεταδίδει, να μην πάρει από τους μετέχοντες χρήματα ή άλλο είδος για να τους μεταλάβει. Διότι δεν αγοράζεται η ΧΑΡΙΣ, ούτε με χρήματα τον αγιασμό του Πνεύματος μεταδίδομεν, αλλά στους άξιους χωρίς καμία πανουργία μεταδίδομεν. Εάν κάποιος Κληρικός εμφανισθή να απαιτεί έστω και το ελάχιστο, να καθαιρείται επειδή ζήλεψε του Σίμωνα (του μάγου) την πλάνη και κακουργία.
Θέλω δε και να επισημάνω κοντά στα όσα σοφά ο φίλος Κωνσταντινουπολίτης ανέπτυξε παραπάνω, την απόλυτα αρνητική διάθεση, από πνευματική άποψη, του κάθε ιερέα όταν τελεί το Ιερό Μυστήριο και περιμένει να πληρωθή γι αυτό όπως ένας τεχνίτης που κάνει μια δουλειά. Μετά από αυτό περιμένουμε ο Θεός μηχανιστικά, επειδή ήλθε ο Ιερέας, να αναγκαστεί να δώσει τη Χάρη Του; Δηλαδή η ευσέβεια πάει περίπατο. Τα διανοείστε αυτά τα πράγματα? Αυτά αγαπητοί μου είναι ΧΡΙΣΤΕΜΠΟΡΙΑ, είναι δε μεγάλο κρίμα που υπάρχουν "χριστιανοι" που υποστηρίζουν τέτοιες νοσηρές καταστάσεις...σ' αυτούς τους θρησκόληπτους στηρίζεται το όλο σκηνικό. Οι προτάσεις που διατύπωσα παραπάνω όχι μόνο θα έλυναν κάθε οικονομικό πρόβλημα της ενορίας αλλά θα ήταν και για τους Ιερείς σαν σύνολο θετική εξέλιξη. Έπασχαν όμως κάπου ...στο ότι δεν θα επέτραπαν την "αρπαχτή" και θα απαιτούσαν διαφάνεια. Προφανώς αυτό κάποιοι δεν το επιθυμούν...