Σελίδα 1 από 2
Θετικά και αρνητικά Ιεροψαλτών
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 04, 2008 2:45 pm
από kallitexniko
Ο Καθένας μπορεί να γράφει εδώ τα θετικά και τα αρνητικά που βλέπει στους ιεροψάλτες της ενορίας του . Αυτό γίνεται φυσικά για την βελτίωση του χαρακτήρα που πρέπει να έχει ένας Ιεροψάλτης στο αναλόγιον . Και πως θα θέλαμε να είναι ο Ιεροψάλτης . Όσοι είστε Ιεροψάλτες δώστε μας και τισ δικές σας συμβουλές .
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 04, 2008 3:02 pm
από alex
Ιεροψάλτης και Ψάλτης είναι γενικά ο ψάλλων εκκλησιαστικούς ύμνους.
Είναι κατώτερος κληρικός και καθίσταται στο βαθμό του χειροθεσία.
Κατά την Ορθόδοξη λειτουργική διδασκαλία δεν τελείται Θεία Λειτουργία άνευ της παρουσίας Ιεροψάλτη.
Ο Ιεροψάλτης συναισθάνεται την υψηλή και φοβερή διακονία και δεν νοιώθει ως υπάλληλος ή βεντέτα
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 04, 2008 3:09 pm
από Carlos
Επειδή είναι ένα θέμα το οποίο με έχει απασχολήσει αρκετά θα ήθελα να μοιραστώ κάποιους προβληματισμούς..
Η ψαλτική τέχνη κατά την άποψη μου διαθέτει δύο χαρακτήρες για ευνόητους λόγους. Τον λειτουργικό και τον αισθητικό.
Ως προς τον λειτουργικό με προβληματίζει το γεγονός ότι υπάρχουν ναοί που δεν έχουν ψάλτες και άλλοι που έχουν άνω των δύο. Καλή και η χορωδία αλλά δεν θα έπρεπε στην κοινή ψαλτική συνείδηση να στελεχωθούν αρχικά οι ναοί που έχουν λειτουργικό πρόβλημα??
Ως προς τον αισθητικό χαρακτήρα βλέπω ότι όλες οι σχολές έχουν εξομοιωθεί με το κατάντημα των ωδείων Κοινώς διδάσκουν εκτέλεση κ όχι σύνθεση κάτι που κατά την άποψη μου υποβιβάζει την έννοια της μουσικής στην κατηγορία των cd player. και πως θα γράψει λοιπόν κάποιος νέα μουσική αφού τα πάντα στο επίσημο διδακτικό πεδίο τον κατακρεουργούν?
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 04, 2008 3:26 pm
από alex
Σίγουρα υπάρχουν πολλοί ναοί με ένα η κανέναν ψάλτη και αυτό είναι κακό
Και σίγουρα τα ωδεία διδάσκουν εκτέλεση και θεωρία και όχι πρακτική μέθοδο
Νομίζεις ότι ένας όποιος τελειώνει βυζαντινή και δεν έχει ανέβει στο αναλόγιο, δεν θα μπορέσει να κάνει τίποτα
Και βεβαία όποιος έχει μεγάλο ταλέντο για να κάνει συγγραφή βυζαντινής νέας μουσικής δεν φτάνει το πτυχίο του ιεροψάλτη τουλάχιστον θα πρέπει να έχει πτυχίο ευρωπαϊκής μουσικής και πτυχίο μουσικοδιδάσκαλου μη πω και πτυχίο αρμονίας και έχει ταλέντο μπορεί να φτιάξει διάφορα
Βεβαία οι ήχοι δεν αλλάζουν είναι οι ίδιοι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σε ένα μέλος είναι να βάλουμε μερικές σάλτσες.
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 04, 2008 4:08 pm
από Carlos
alex έγραψε:
Και βεβαία όποιος έχει μεγάλο ταλέντο για να κάνει συγγραφή βυζαντινής νέας μουσικής δεν φτάνει το πτυχίο του ιεροψάλτη τουλάχιστον θα πρέπει να έχει πτυχίο ευρωπαϊκής μουσικής και πτυχίο μουσικοδιδάσκαλου μη πω και πτυχίο αρμονίας και έχει ταλέντο μπορεί να φτιάξει διάφορα
Βεβαία οι ήχοι δεν αλλάζουν είναι οι ίδιοι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σε ένα μέλος είναι να βάλουμε μερικές σάλτσες.
Ακριβώς εδώ είναι το πρόβλημα κατά την γνώμη μου. Καλά είναι και τα πτυχία αλλά ως προς τη σύνθεση το θέμα αλλάζει.Δεν είναι τόσο απαραίτητα. Άλλα πράγματα όπως το φαινόμενο του ήχου, μορφολογία, ψυχοακουστική κλπ είναι ίσως υπερβολικά πιο απαραίτητα κ σίγουρα όχι μονον αυτά. Η νοοτροπία όμως το οτι μόνον σαλτσες μπορείς να βάλεις είναι κατά βάση απαισιόδοξη και οπισθοδρομική. Αν οι προηγούμενοι από εμάς κατάφεραν να φτιάξουν τα πάντα τότε τα πάντα είναι μάταια...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 04, 2008 4:29 pm
από alex
φίλε μου κάλε ωραία τα λες και μπράβο σου και εγώ είμαι νεωτεριστής
κάποια πράγματα δεν μπορούν να αλλάξουν από την μια στιγμή στην άλλη
υπαρχή η σύνοδος οι ΟΠΟΙΑ αποφασίζει γι αυτά τα οποία γίνονται εδώ και χρόνια
με καταξιωμένους επιστήμονες πάνω στη μουσική και παράδοση σε αυτή την βάρια κληρονομιά
ΠΟΛΛΑ έχουν αλλάξει από τότε όχι ομως να χάνουμε τον αρχικό μα στόχο
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 04, 2008 4:33 pm
από alex
ΣΥΓΝΩΜΗ για τούς ΤΟΝΙΣΜΟΥΣ μου είναι επειδή γράφω γρήγορα
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 04, 2008 5:04 pm
από Carlos
Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να χάνουμε τον αρχικό μας στόχο αλλά βλέπεις η μουσική είναι τέχνη και ως τέχνη είναι για τους καλλιτέχνες κι όχι για τους επιστήμονες. Και η μοναδική επιτροπή ως προς το αισθητικό μέρος κ όχι το θεολογικό που μπορεί να κρίνει μια τέχνη είναι το πέρασμα του χρόνου κ η αποδοχή ή όχι από τον ίδιο τον λαό της εκκλησίας.
Και αυτά με προβληματίζουν διότι η παράδοση δεν είναι αυτά μόνον που μας παρέδωσαν άλλοι αλλά κ αυτά τα οποία θα παραδώσουμε εμείς και θα φτιάξουμε για τους επόμενους γιατί αλλιώς θάβουμε το ταλαντο σαν την παραβολή.
Αυτά όλα που λέω είναι προσωπικοί προβληματισμοί κι όχι απαραίτητα γνώμες.
Μην προβληματίζεσαι για τους τόνους, είμαι των θετικών επιστημών.. :D
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 04, 2008 7:08 pm
από theodosis79
Πάντως έχου παρατηρήσει ότι όλοι οι ψάλτες είναι υπερήφανοι για τους δασκάλους τους!
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 04, 2008 7:19 pm
από alex
Carlos έγραψε:Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να χάνουμε τον αρχικό μας στόχο αλλά βλέπεις η μουσική είναι τέχνη και ως τέχνη είναι για τους καλλιτέχνες κι όχι για τους επιστήμονες. Και η μοναδική επιτροπή ως προς το αισθητικό μέρος κ όχι το θεολογικό που μπορεί να κρίνει μια τέχνη είναι το πέρασμα του χρόνου κ η αποδοχή ή όχι από τον ίδιο τον λαό της εκκλησίας.
Και αυτά με προβληματίζουν διότι η παράδοση δεν είναι αυτά μόνον που μας παρέδωσαν άλλοι αλλά κ αυτά τα οποία θα παραδώσουμε εμείς και θα φτιάξουμε για τους επόμενους γιατί αλλιώς θάβουμε το ταλαντο σαν την παραβολή.
Αυτά όλα που λέω είναι προσωπικοί προβληματισμοί κι όχι απαραίτητα γνώμες.
Μην προβληματίζεσαι για τους τόνους, είμαι των θετικών επιστημών.. :D
Πάντως είσαι πολύ καλός ομιλητής