Όλα περί νηστείας
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 23, 2008 10:36 am
ΠΕΡΙ ΝΗΣΤΕΙΑΣ Στην καλή νηστεία λέει όταν ακόμη δεν έχεις χορτάσει κράτα την τελευταία σου μπουκιά.)
Πηδάλιον Και στην σελίδα 83-κανόνες Αποστόλων ΞΔ-
Άλλο είναι νηστεία , άλλο λύσις νηστείας , και άλλο κατάλυσης. Και νηστεία μεν κυρίως είναι η τελεία ασιτία, ¨η και το να τρώγει τινάς μία φορά την ημέρα, κατά την εννάτην ώραν με ξηροφαγίαν, άρτου δηλονότι μόνου ύδατος, -Λύσις δε της νηστείας είναι,το να φάγει τινάς προ της ενάτης, ώρας, και σύκα , καν σταφίδας, καν άλλο τοιούτο τι. ¨η και το να φάγει έξω από τον άρτον, και το ύδωρ, και άλλα μερικά είδη βρωσίμων λιτών και ευτελών λόγου χάριν, όσπρια, Οίνον, ¨η έλαιον, ¨η ΟΣΤΡΑΚΟΔΕΡΜΑ. Κατάλυσης
Πλην και τούτων λεγομένων, δεν δίδεται άδεια « εις τινά να καταλύει τα Σάββατα και τις Κυριακές της μ. (40 ήμερον) εις τυρί και αυγά, κατά τον « να, (51) της ΣΤ, αλλά εις μόνον οινέλαιον, και οστρακόδερμα..
Στο διάβα του χρόνου έγιναν πολλές μεταρρυθμίσεις και αλλαγές κανόνων γιατί ο κόσμος άρχιζε να βαραίνει με την πολύ αυστηρότητα όπως παραδείγματος η πρώτη λειτουργία του Αδελφόθεου Ιακώβου που ήταν πολύ μεγάλη Έτσι έχουμε και το ν κανόνα τοπικής Λαοδικείας (κανών 50) περί νηστείας η οποία ήταν ξεροφαγία και λέει Εκκλησιαστική Ιστορία Στεφανίδου σελίς 319- Η τοπική σύνοδος της Λαοδικείας (περί το 360) δι’ όλλας τας ημέρας της Μ. τες/κοστής νηστεύειν ξηροφαγούντες (κανών-50) ο Όρος ξηροφαγία περιλαμβάνει τροφάς φυτικάς, αλλ’ άνεφ ελαίου. Η μεγάλη αύτη αυστηρότης δεν εκράτησεν, αλλά διεμορφώθησαν δύο άλλαι τρόποι νηστείας, κατά τον έναν τρόπον, έτρωγαν φαγητά παρασκευασμένα δι’ ελαίου μόνον το Σάββατον και την Κυριακήν, κατά τον άλλον τρόπον, απείχον τοιούτων φαγητών μόνον την Τετάρτη και Παρασκευή
Διευκρηνίζω το ζήτημα του Οστρακόδερμα. Γαρίδες καλαμάρια κ.λ.π. Θεωρούνται Ως να τρως έλειον επεδή είναι από ζωή ζώσα
Καλή νηστειά παιδια να έχουμε.
Πηδάλιον Και στην σελίδα 83-κανόνες Αποστόλων ΞΔ-
Άλλο είναι νηστεία , άλλο λύσις νηστείας , και άλλο κατάλυσης. Και νηστεία μεν κυρίως είναι η τελεία ασιτία, ¨η και το να τρώγει τινάς μία φορά την ημέρα, κατά την εννάτην ώραν με ξηροφαγίαν, άρτου δηλονότι μόνου ύδατος, -Λύσις δε της νηστείας είναι,το να φάγει τινάς προ της ενάτης, ώρας, και σύκα , καν σταφίδας, καν άλλο τοιούτο τι. ¨η και το να φάγει έξω από τον άρτον, και το ύδωρ, και άλλα μερικά είδη βρωσίμων λιτών και ευτελών λόγου χάριν, όσπρια, Οίνον, ¨η έλαιον, ¨η ΟΣΤΡΑΚΟΔΕΡΜΑ. Κατάλυσης
Πλην και τούτων λεγομένων, δεν δίδεται άδεια « εις τινά να καταλύει τα Σάββατα και τις Κυριακές της μ. (40 ήμερον) εις τυρί και αυγά, κατά τον « να, (51) της ΣΤ, αλλά εις μόνον οινέλαιον, και οστρακόδερμα..
Στο διάβα του χρόνου έγιναν πολλές μεταρρυθμίσεις και αλλαγές κανόνων γιατί ο κόσμος άρχιζε να βαραίνει με την πολύ αυστηρότητα όπως παραδείγματος η πρώτη λειτουργία του Αδελφόθεου Ιακώβου που ήταν πολύ μεγάλη Έτσι έχουμε και το ν κανόνα τοπικής Λαοδικείας (κανών 50) περί νηστείας η οποία ήταν ξεροφαγία και λέει Εκκλησιαστική Ιστορία Στεφανίδου σελίς 319- Η τοπική σύνοδος της Λαοδικείας (περί το 360) δι’ όλλας τας ημέρας της Μ. τες/κοστής νηστεύειν ξηροφαγούντες (κανών-50) ο Όρος ξηροφαγία περιλαμβάνει τροφάς φυτικάς, αλλ’ άνεφ ελαίου. Η μεγάλη αύτη αυστηρότης δεν εκράτησεν, αλλά διεμορφώθησαν δύο άλλαι τρόποι νηστείας, κατά τον έναν τρόπον, έτρωγαν φαγητά παρασκευασμένα δι’ ελαίου μόνον το Σάββατον και την Κυριακήν, κατά τον άλλον τρόπον, απείχον τοιούτων φαγητών μόνον την Τετάρτη και Παρασκευή
Διευκρηνίζω το ζήτημα του Οστρακόδερμα. Γαρίδες καλαμάρια κ.λ.π. Θεωρούνται Ως να τρως έλειον επεδή είναι από ζωή ζώσα
Καλή νηστειά παιδια να έχουμε.